Advertisement

Handel

  • Zbliżające się święta to nie tylko radość i okazja do rodzinnych spotkań, ale również spore wydatki. 39% Polaków ma nadzieję, że w tym roku uda się sfinansować świąteczny budżet z bieżących dochodów. Co piąty liczy, że zrobi to z oszczędności. Niestety 40% deklaruje, że będzie musiało się zapożyczyć w grudniu w różnej formie. Największym obciążeniem w... Czytaj więcej »

  • Warszawa II to kompleks budynków, które Spółka pozyskuje w ramach realizacji projektu strategicznego Architektura Sieci Logistycznej. Celem inwestycji jest optymalizacja procesów logistycznych, co przełoży się na wzrost terminowości, przepustowości i jakości świadczonych usług. Hale będą gotowe pod koniec 2023 roku. Obiekt zostanie zrealizowany przez Panattoni, lidera... Czytaj więcej »

  • Czego pragną klienci?

    Czwartek, 08 grudnia 2022

    Nowa sytuacja makroekonomiczna wpływa na polskich konsumentów przyzwyczajonych do wygodnego i szybkiego procesu zakupowego. Zaufanie to dziś najważniejszy czynnik, według którego klient ocenia sieć handlową. A decyzję o zakupie podejmuje, kierując się takimi kryteriami jak szeroki wybór produktów, niskie ceny i korzystne oferty. Jak na tę sytuację odpowiadają i powinny... Czytaj więcej »

  • Dynamika wzrostu rynku e-commerce z roku na rok przyspiesza. Doskonałym środowiskiem do rozwoju biznesu on-line są platformy marketplace. Ich wyróżniki to wygoda zakupów, szeroki wybór towarów i bezpieczeństwo realizowanych transakcji. DHL Parcel – ekspert w obsłudze dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce podjął współpracę z Aliexpress – jednym z najpopularniejszych... Czytaj więcej »

  • Przedświąteczną gorączkę od kilkunastu dni widać nie tylko w tradycyjnych sklepach, ale również online. E-konsumenci doceniają wygodę i atrakcyjne ceny, ale także coraz uważniej przyglądają się kwestii ekologii. – Już 35 proc. konsumentów widzi potrzebę tego, aby sektor e-commerce wdrażał zielone rozwiązania – mówi Aleksandra Musielak z Konfederacji Lewiatan. Dla... Czytaj więcej »

  • Eksperci ds. nieruchomości z DHL Supply Chain – wiodącego dostawcy logistyki kontraktowej na świecie – stworzyli portfel neutralnych pod względem emisji CO2 nieruchomości o łącznej powierzchni 400 000 mkw., aby wesprzeć potrzeby rozwojowe klientów na sześciu europejskich rynkach. Wszystkie obiekty zlokalizowane są w centralnych obszarach logistycznych, których ogromną zaletą... Czytaj więcej »

  • Jedzenie jest przyjemnością, „regulatorem” nastroju i zaspokojeniem potrzeb psychospołecznych, a blisko co czwarty z nas poszukuje przyjemności z wyglądu jedzenia. Między innymi takie odpowiedzi wskazali Polacy w badaniu konsumenckim „Komunikacja wizualna w branży spożywczej i HoReCa a decyzje zakupowe Polaków“ zrealizowanym we wrześniu przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie... Czytaj więcej »

  • Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość adopcji nowych technologii... Czytaj więcej »

  • Święta tuż, tuż… Świadczą o tym nie tylko bożonarodzeniowe dekoracje, ale i tłumy w galeriach handlowych i na świątecznych jarmarkach. Czytaj więcej »

  • Lider poolingu paletowego CHEP we współpracy z Animex Foods, największą firmą branży mięsnej w Polsce przeprowadził analizę porównawczą korzystania z poolingu oraz posiadania palet na własność. Efekty badania okazały się jednoznaczne: model oferowany przez CHEP to efektywność kosztowa, znaczna oszczędność czasu i skuteczna realizacja celów zrównoważonego rozwoju. Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowała wyniki za III kwartał i 9 miesięcy 2022 roku. Czytaj więcej »

  • Niemal połowa Polaków najczęściej robi zakupy internetowe przez telefon komórkowy. Dla porównania 33 proc. odwiedza e-sklepy używając laptopa, a 17 proc. robi to za pośrednictwem komputera stacjonarnego. Czytaj więcej »

  • Jak wygląda inwestowanie w wino?

    Wtorek, 29 listopada 2022

    Większość ludzi, którzy kupują wino, chce go spróbować. Są jednak i tacy, którzy na wino wydają grube pieniądze, a potem nawet nie oglądają kupionych butelek. Wolą wybrać wino niż akcje, bo fermentowany napój z winogron może przynieść większe zyski, na dodatek nieopodatkowane! Czytaj więcej »

  • Każdego roku CERT Polska rejestruje coraz więcej przypadków cyberprzestępstw. Oszuści wykorzystują wszelakie sposoby na to, by wyłudzić dane do logowania, najczęściej te do bankowości internetowej. Przeczytaj o najnowszych danych dotyczących bezpieczeństwa w sieci. Czytaj więcej »

  • Winiarze i dystrybutorzy często stają przed wyborem szybkiej i sprawdzonej opcji transportu, która da im pewność, że wino na czas i w doskonałej jakości, dotrze do konsumentów. Ma to szczególne znaczenie w okresie wzmożonego ruchu towarów, takich jak tradycyjne dostawy przedświąteczne czy noworoczne. Jedną z opcji jest drogowy transport całopojazdowy, dostosowany do przewozu... Czytaj więcej »

  • Inflacja, wzrost cen energii oraz zaburzone łańcuchy dostaw wpływają na koszty produkcji w branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). W świetle wszechobecnych wzrostów cen, obserwujemy zmianę nawyków zakupowych i podział konsumentów na dwa obozy: tych wydających mniej kupując zamienniki droższych marek w większych ilościach oraz tych, którzy są skłonni wydać więcej kupując... Czytaj więcej »

  • Czas oszczędzania i niepewności

    Środa, 16 listopada 2022

    Na początku była pandemia, potem wojna w Ukrainie, następnie potężna inflacja i zagrożenie spowolnieniem gospodarczym, a może nawet recesją. Teraz nadchodzi także kryzys energetyczny. Jak przetrwa te trudne czasy handel spożywczy? Czytaj więcej »

  • Umowy zawierane z kontrahentami

    Poniedziałek, 14 listopada 2022

    Nieodzowną częścią prowadzenia przedsiębiorstwa, zajmującego się produkcją czy dystrybucją jest właściwe uregulowanie umowne interesów. O czym należy pamiętać i co w tej kwestii przewiduje prawo? Czytaj więcej »

  • Ostatnie dni listopada, jak co roku, będą pod znakiem promocji cenowych z okazji Black Friday i Cyber Monday. Ilu z nas skorzysta z atrakcyjnych rabatów oferowanych przez sklepy w tych dniach, jaki budżet przeznaczymy na takie zakupy i jak na nasze plany wpłynie inflacja? Na te i więcej pytań odpowiada badanie, które kolejny rok z rzędu przeprowadził PAYBACK. Czytaj więcej »

  • Ostatni kwartał roku to dla branży e-commerce jeden z najbardziej intensywnych okresów. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i Boże Narodzenie - to okazje, które właściciele sklepów internetowych starają się maksymalnie wykorzystać. Co roku jest to czas wyjątkowo wysokich obrotów i bardzo dużej liczby przeprowadzonych online transakcji. Czy i w tym roku... Czytaj więcej »

  • Handel znajduje się właśnie w najbardziej gorącym kwartale roku. Black Friday, Cyber Monday, a przede wszystkim Boże Narodzenie – to najważniejsze dla sprzedawców momenty w kalendarzu. Firmy będą musiały płynnie przechodzić od jednego momentu szczytowego ruchu w sklepach do kolejnego, utrzymując jednocześnie równowagę między zapewnieniem dostępności towarów na czas oraz... Czytaj więcej »

  • Konsumenci najbardziej przywiązują się do marek słonych przekąsek, kosmetyków i alkoholu. Znacznie mniejsze znaczenie odgrywają marki pozostałych produktów spożywczych, zwłaszcza tłuszczy i produktów sypkich - wynika z raportu Ranking Popularności Marek FMCG 2022 od Listonic. Które marki najlepiej radzą sobie w nowej rzeczywistości? Czytaj więcej »

  • Wina południowoafrykańskie to jedne z najbardziej znanych win na świecie, cieszące się dużą popularnością także w Polsce. Jednakże w ciągu ostatnich kilku lat winiarze z RPA musieli stawić czoła wielu wyzwaniom, co przełożyło się na produkcję i eksport. Jak kształtuje się obecnie sytuacja na południowoafrykańskim rynku wina - przedstawia Hillebrand Gori, globalny operator... Czytaj więcej »

  • W ubiegłym roku obrotowym zakończonym 30 września Pepco Group uruchomiło w Europie 516 nowych sklepów wobec planowanych wcześniej 450, i taki sam plan ma na obecny rok. Należąca do Grupy marka Pepco działa już w 17 krajach, w tym miesiącu otworzyła pierwsze placówki w Grecji, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy pojawi się także w Portugalii oraz Bośni i Hercegowinie. Prowadzi... Czytaj więcej »

  • Według wyników tegorocznej edycji badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Muszkieterów, zarządzającej sieciami Intermarché i Bricomarché, rosnąca inflacja wpływa na częstotliwość zakupów internetowych. Ponad 30 proc. respondentów robiących zakupy online deklaruje, że rzadziej kupuje produkty spożywcze w takiej formie. Podobnie jest w przypadku zakupu artykułów... Czytaj więcej »

  • Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów... Czytaj więcej »

  • – Szacujemy, że szara strefa w branży płynów do elektronicznych papierosów osiąga około 350 mln zł – mówi Piotr Zieliński, prezes Vaping Association Polska. Jak wskazuje, nielegalny rynek kwitnie od czasu wprowadzenia akcyzy na tego rodzaju wyroby, a źródłem problemu jest przede wszystkim wysoki poziom opodatkowania i nieprecyzyjne regulacje w ustawie o podatku akcyzowym.... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) oraz Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) podczas Pierwszego Kongresu ZPPHiU oraz PSNPH przedyskutowały najistotniejsze kwestie poruszane przez Kodeks Najlepszych Praktyk w umowach najmu według najemców. Przygotowany przez PSNPH Kodeks, uaktualniający dokument powstały w 2011 roku, wskazuje na oczekiwane... Czytaj więcej »

  • Zagrożenia i szanse eCommerce w czasach kryzysu

    Środa, 19 października 2022

    Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji niektórzy przedsiębiorcy decydują się na nieprzemyślane działania, które mogą kosztować ich utratę klientów. Jednak Polacy nie rezygnują z zakupów online, a dla aż 79 proc. jest to... Czytaj więcej »

  • Umowy w zakresie prawa pracy

    Wtorek, 18 października 2022

    Umowa o pracę zobowiązuje obie strony, czyli pracownika i pracodawcę do wypełniania względem siebie obowiązków określonych w Kodeksie pracy i innych ustawach. Każdej ze stron umowy przysługują też pewne przywileje. Strony powinny je poznać, aby uniknąć niepotrzebnych błędów i nieporozumień. Czytaj więcej »

więcej artykułów